Oyun, Oyuncak



Program 46
20 Eylül 2008

Alıntı:

Bilim Çocuk Dergisi, Nisan 2008, Oyuncakların Öyküsü
http://egitim.aku.edu.tr/oyun.pdf  (Mustafa Ergün, Oyun ve Oyuncak Üzerine. Milli Eğitim. I/1,1980. s.102-119.
Oyun nedir?

Çocuğun, insanın ve hattâ tüm canlıların hayatında büyük bir yer tutan "oyun"un ne olduğu

konusunda henüz kesin bir sonuca, herkesin kabul ettiği ortak bir tanıma varılamamıştır. John

Dewey oyunu, sonuç gözetilmeyen bilinçsiz davranışlar olarak nitelerken; Huizinga bunu,

isteyerek ve kurallı olarak belli bir zaman ve mekânda yapılan faaliyetler alarak tanımlıyor.

Spencer'in gözünde gerekli olmayan artık enerjilerin atılması görünümünü alan oyun;

Eibesfeldt'te çıraklığın aktif bir şekli, Groos'da hayatın daha sonraki safhalarına hazırlık,

Mitchell ve Mason'da insanın kendini ifade etmesi, Gulick'de de yapılması istenilenin

yapılması şeklinde tanımlanıyor.
Oyunun en önemli olan ana unsurları Patrick'in tanımında yer alıyor: özgürce ve

kendiliğinden yapılan faaliyetler. James ve Mc Daugall ise oyunun içgüdüsel tepi ve dürtülere

dayandığını söylüyorlar ki, oyunun çocuklukta bir içgüdü mü, bir eğilim mi veya başka bir

şey mi olduğu henüz çözümlenememiştir. )



Kitap:

Her Güne Bir Oyun / Kolektif / Yapı Kredi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder