Program 46
20 Eylül 2008
20 Eylül 2008
Alıntı:
Bilim Çocuk Dergisi, Nisan 2008, Oyuncakların Öyküsü
http://egitim.aku.edu.tr/oyun.pdf (Mustafa Ergün, Oyun ve Oyuncak Üzerine. Milli Eğitim. I/1,1980. s.102-119.
Oyun nedir?
Çocuğun, insanın ve hattâ tüm canlıların hayatında büyük bir yer tutan "oyun"un ne olduğu
konusunda henüz kesin bir sonuca, herkesin kabul ettiği ortak bir tanıma varılamamıştır. John
Dewey oyunu, sonuç gözetilmeyen bilinçsiz davranışlar olarak nitelerken; Huizinga bunu,
isteyerek ve kurallı olarak belli bir zaman ve mekânda yapılan faaliyetler alarak tanımlıyor.
Spencer'in gözünde gerekli olmayan artık enerjilerin atılması görünümünü alan oyun;
Eibesfeldt'te çıraklığın aktif bir şekli, Groos'da hayatın daha sonraki safhalarına hazırlık,
Mitchell ve Mason'da insanın kendini ifade etmesi, Gulick'de de yapılması istenilenin
yapılması şeklinde tanımlanıyor.
Oyunun en önemli olan ana unsurları Patrick'in tanımında yer alıyor: özgürce ve
kendiliğinden yapılan faaliyetler. James ve Mc Daugall ise oyunun içgüdüsel tepi ve dürtülere
dayandığını söylüyorlar ki, oyunun çocuklukta bir içgüdü mü, bir eğilim mi veya başka bir
şey mi olduğu henüz çözümlenememiştir. )
Kitap:
Her Güne Bir Oyun / Kolektif / Yapı Kredi Yayınları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder